Díjmentes nyílt napok az Arconic támogatásával

Az Alba Innovár május 26-án ismételten megnyitja kapuit, hogy látogatóink megismerjék az élményszerű tanulást, melyben diákjaink már nap mint nap részt vehetnek. FONTOS: foglalkozásainkon csak 10 éven felüliek vehetnek részt! Kiskorú kísérője csak 18 éven felüli lehet, és neki is regisztrálni kell!

A következő nyílt nap tervezett időpontja: június 9. (szombat).

  • Humanoid robotjaink a legmodernebb robotok világába vezetik el a hozzánk látogatókat.
  • Kipróbálhatják az Alba Innovár interaktív, érintésre reagáló okospadlóját, a Wizefloort.
  • A Leopoly 3D modellező szoftver lehetővé teszi a 3D-s szobrászkodást játékos formában.
  • Lehetőség lesz Lego Mindstorms EV3 robotokat programozni különböző érdekes feladatokra.
  • A Micro:bit eszköz segítségével közelebb kerülhetnek a programozás világához. Játékosan, látványosan programozhatnak Scratch környezetben.
  • Bemutatjuk, hogy milyen egyszerűen lehet különféle tárgyakat tervezni, alkotni és kinyomtatni 3D nyomtatóval.
  • Szabadulószobánkban található hazánk egyik legnépszerűbb szabadulós kihívása, mely egyedi és váratlan feladványokkal várja a játékra regisztrálókat.

Ha érdekli a digitalizáció, a modern, élményszerű tanulás világa, regisztráljon programjainkra, és látogasson el hozzánk!

Szabadulószoba


A digitalizáció világára épülő rejtvények és kihívások a Paraparkban.

Foglalás

Bemutatótér


WizeFloor (okospadló), és Leopoly szoftver

Foglalás

Foglalkoztató tér


Lego, 3D tervezés és nyomtatás

Foglalás

Szabadulószoba (Parapark)

A legendás parapark-produkciók lényege, hogy a játékosokat rabul ejti (szó szerint) valamilyen titokzatos hely, ahonnan erővel nem, csak ésszel lehet kijutni - ráadásul mindössze 40 perc alatt. A szabadulós játék aktív kikapcsolódás, izgalmas kihívás és csapatjáték. A kijutós játék próbára teszi a logikát, a kombinációs készséget. 10 éves kortól várjuk a látogatókat. Bizonyítottan a galaxis első szabadulós játéka!

Bemutatótér

Leopoly VR (Virtuális Valóság), Sprout és Okospadló: A Leopoly webalapú 3D modellező szoftver, amely lehetővé teszi a 3D-s szobrászkodást virtuális valóságban (VR). A különféle sablonok megkönnyítik a szobrászkodást, a gazdag színpalettával pedig még élethűbbé varázsolható a megalkotott szobor. Leopoly Sprout: A Leopoly Sprout egy olyan könnyen kezelhető felületet biztosít, ahol a felhasználók könnyen megismerkedhetnek a 3D alkotás világával. A virtuális gyurma segítségével a modellezők olyan alakzatokat készíthetnek, amelyek mentés után alkalmasak 3D nyomtatásra, így a virtuális fájlból szinte azonnal kézzelfogható tárgy születhet. Alsó korhatár: 10 év.

A WizeFloor egy interaktív, nagyon sok érzékelővel ellátott, érintésre reagáló, készségfejlesztő "okospadló”. A játékhoz a fizikai aktivitás mellett a csoportmunka és a közös gondolkodás is elengedhetetlen. Ez a digitális eszköz nagyon izgalmas, hiszen számtalan alkalmazás/játék közül van lehetőség választani. Néhány ezek közül: foci, memória, lufipukkasztás, pingpong, színező, sakk, tenisz, zongora, léghoki, puzzle. Az alkalmazások döntő többségben angol nyelvűek, ezért előny az angol nyelv ismerete, de sok feladat/játék angolnyelv-tudás nélkül is használható. Alsó korhatár: 10 év.

Foglalkoztató tér

LEGO Mindstorms EV3 programozás (robotika): Megmutatjuk, hogyan lehet könnyen irányítani LEGO robotot. Olyan programot készítünk, mellyel a robot előre-hátra halad, fordul, és az érzékelőket bevetve is utasítjuk mozgásra. EDBOT: Ez a kis minirobot 16 szervomotorjának köszönhetően kifinomult mozgásokra képes. Megmutatjuk, hogy a Scratch programozófelület segítségével miként lehet egyszerűen felépíteni tetszőleges mozgássorozatot. Alsó korhatár: 10 év.

 

3D tervezés és nyomtatás: Megmutatjuk, hogyan lehet egy program segítségével különféle tárgyakat tervezni, ötleteket megvalósítani 3D-ben. Segítünk az első terv elkészítésében. Foglalkozásonként 5 fő kinyomtathatja elkészített alkotását. Pepper: Bemutatjuk humanoid robotunkat, Albát. Megmutatjuk, milyen mozgásokra, párbeszédekre képes Magyarország első és egyetlen Pepper típusú szocio-emocionális robotja. Alsó korhatár: 10 év.

 

Micro:bit és Scratch (kódolás): A micro:bit eszköz segítségével közelebb kerülünk a programozás világához. Játékosan, látványosan programozzuk Scratch környezetben az eszközön lévő 5x5-ös led mátrixot. Használjuk érzékelőit, be- és kimeneti jeleit. Scratch: Ezen a foglalkozáson megmutatjuk, hogy különösebb előképzettség nélkül hogyan lehet egyszerűen játékokat, animációkat, meséket készíteni ebben a programozási környezetben. Alsó korhatár: 10 év.